عوامل ضعف حافظه و عدم تمرکز


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

  عوامل  ضعف حافظه و عدم تمرکز

 

شما روزی چند بار به آشپزخانه می روید و درب یخچال را باز می کنید و به داخل آن نگاه می کنید بدون اینکه بدانید چه می خواهید؟
گاهی هم چند بار با دوست خود تماس می گیرید یا به اتاق خود می روید بدون آنکه بدانید چرا به اتاق آمده اید یا با دوست خود تماس گرفته اید؟
اکثر افراد از ضعف حافظه وفراموشی رنج می برند که این مشکل علاوه بر اینکه به مشکلات زندگی آنان  مربوط می شود ، عوامل متعدد دیگری نیز دارد.

کمبود ویتامین B 12

ویتامین ب12 نقش مهمی را در تولید گلبول های قرمز وتقویت حافظه ایفا می کند .

کمبود ویتامین ب12 نیز دو علت دارد: یا اینکه فرد این ویتامین ها را مصرف می کند ، اما بدن آنرا جذب نمی کند، یا اینکه فرد غذاهایی مانند گوشت و ماهی ولبنیات که حاوی این ویتامین است، مصرف نمی کند.

بالا رفتن فشار خون

بر اساس پژوهشهای انجام شده در دانشگاه آلا باما  بالا رفتن فشار خون ممکن است روی حافظه تاثیر بگذارد. فشار خون موجب تنگ تر شدن شرایین ونرسیدن خون کافی به مغز ودر نتیجه ضعف حافظه می شود.

کم کاری غده تیروئید

غده تیروئید که در گردن قرار دارد ،غده ای بسیار مهم در بدن انسان است ، زیرا هورمون تیروکسین تولید می کند که انرژی روزانه بدن را تامین می کند. برخی از مشکلات ضعف حافظه نیز مربوط به کم کاری این غده است.

اختلالات خواب

اختلالات در خواب نیز در ضعف حافظه تاثیر می گذارد. همچنین پروازهای طولانی یا سفرهای طولانی با وسایل نقلیه دیگر به دلیل ایجاد  اختلال در خواب ، حافظه را ضعیف می کند.

دوران بارداری

زنان در دوران بارداری نیز با ضعف حافظه روبرو می شوند. پژوهش ها نشان می دهد که تغییر شیوه زندگی روزمره در عدم تمرکز وضعف حافظه موثر است.
بیهوشی هنگام عمل  جراحی

فردی که هنگام عمل جراحی از بیهوشی کامل استفاده می کند ،
 ممکن است برای مدتها پس از عمل با ضعف حافظه روبرو شود.
 سردرد های شدید
افسردگی وسردردهای شدید نیز یکی دیگر از عوامل ضعف حافظه است.

مصرف  برخی  داروها
معمولا" برخی داروها از جمله داروهای مربوط به بیماری روماتیسم وبیماریهای ریوی اگر برای مدتی طولانی مصرف شوند، موجب ضعف حافظه وعدم تمرکز می شوند.
همچنین شیمی درمانی بیماران سرطانی نیز موجب ضعف حافظه وعدم تمرکز این بیماران می شود.
با آرزوی سلامتی برای همه 



نظرات شما عزیزان:

حامد سایری
ساعت13:35---10 آذر 1390
سلام دوست گرامی
از اینکه اظهار نظر ومرا راهاهنمایی کردید بی نهایت سپاسگزارم . انشاء الله حتما" عنوان وبلاگ را کوتاه و فارسی خواهم کرد. بازهم مرا با پشینهادات وانتقادات خود یاری کنید. به وب شما حتما" سر خواهم زد.


وروجک
ساعت12:58---10 آذر 1390
سلام دوست عزیز
وب واقعا مفیدی داری اما این انتقادو به عنوان یه دوست که میخواد پیشرفت کنی بهت میگم عنوان وبتو فارسی بنویس یکمم کوتاهش کن اونوقت وقتی که تو لیست وبلاگ های به روز شده میاد بازدیدش بیشتر میشه
به وب منم سر بزن نظرم بده منتظرم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 11:19 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت